..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

یاعلی...

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۲۴ ب.ظ

بسم الله...

علی(علیه‌السلام) که تجلّی عالی ذات اعلای الهی است برتر از آن است که به وصف درآید و برای او شبیه و نظیری ذکر شود؛ همان‏گونه که خود درباره شناخت پروردگار خویش فرمود:«لم یُطْلِع العقول علی تحدید صفته ولم یَحْجُبها عن واجب معرفته». همواره با الهام از بیان آن حضرت، ضمن اظهار خضوع و اعتراف به عجز، شناخت علی(علیه‌السلام) و معرّفی و تعریف آن حضرت در حدّ توان لازم است.

خورشید وجود او مانع نگرش و ظاهر هستی وی حجاب باطن اوست. آن موجودِ علْوی و سماوی که در کوتاه مدّتی زمینی شد، تنها کعبه می‏توانست تجلّی وجودش را پذیرا باشد و تنها محراب عبادتِ مسجد توان تحمّل بار سنگین شهادتش را داشت. هرجا که پا می‏نهاد سراج فتح و چراغ ظفر می‏افروخت.آغاز حیاتش طلوع هدایت و انجام شهادتش غروب سعادت بود. هر روز پیش از فجر طلوع می‏کرد و به فجر طلوع کردن می‏آموخت. غروب آفتابْ طلوع مناجات او بود و طلوع آفتابْ طلیعه جهاداو.

دنیا با تمامِ قامت در مقابل علی به طنازی و تن‏نازی ایستاد و علی با تمامِ قامتْ طغوای دنیا را با تبر تقوا شکست. قبضه شمشیر در کف علی به خود می‏بالید و احساس غرور می‏کرد و تیغ شمشیر برق‏زنان و رقص‏کنان خود را نماد آن قدرت یگانه دانسته، فخر می‏کرد.

همه و همه جلوه‏های کامل و کامل‏ترین جلوه‏های انسانی، که مَلک و فَلَک را به شگفتی نشانده است، مرهون حیات عارفانه و زندگانی شاهدانه اوست. او که جهان در برابر دیدگان جانش رژه می‏رفتند و بدها سرافکنده می‏شدند و خوبان سرفراز می‏خرامیدند. همه را نگار مکتب نرفته او نگاهی نافذ داشت و تا ژرفای حقایق و سویدای وقایع را در مشهد و مرآی خود می‏کشاند. حجاب دنیا و پرده آخرت در برابر چشم حقیقت‏بین او رنگی نداشت. چشم خورشید مضی‏ء و قلب قمر منیر را با نگاهش روشنی می‏بخشید. نگاه باطنْ بینش به ظاهرْ فتوا می‏داد و حجاب ظاهر در مقابل چشم نافذ او رونقی نداشت.

حیات عارفانه امام علی(علیه‌السلام) -  صفحه 7

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">