..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

فاطمیه نیز تمام شد؛

ما ماندیم و روزگاری پر فریب تا نفس خویش را به آزمایش بگذاریم؛

آیا تا محرم و فاطمیه بعدی، از این آزمایشات سربلند خواهیم بود؟، یا باز چشم هایمان را به روی حقایق بسته و در چاه های ظلالت دنیا فرو خواهیم رفت!

کاش بشود با همین معنویتی که به ما رسیده، بتوانیم خود را از وسوسه های شیطان حفظ کنیم؛

الحمدلله، اولین قدم را برداشتیم و اولین مراسم هیئت را برپا کردیم، هنوز نمی دانم نام هیئت چه باشد، اما می دانم بی ارتباط با نام مبارک حضرت فاطمه زهراء و رقیه خاتون سلام الله علیهم نخواهد بود، مدد می گیریم از مادرمان فاطمه زهراء، تا ما را هدایت کند. یا فاطمه زهراء . . .

اولین مراسم هیئت، شب جمعه بود و شب زیارتی آقا ابا عبدالله علیه السلام، شبی که همه انبیاء و اوصیاء بر گرد آقایمان حسین علیه السلام جمع اند و مهمان سرزمین کربلا یند، گفتیم بی نصیب نمانیم و به بهانه وداع با فاطمیه یک سینه زنی راه انداختیم . . .

بچه ها همگی مشتاق بودند و تنها با یک تلنگر و پیشنهاد کوچک، آمادگی خود را اعلام کردند و ساعات بعد هر یک به دنبال آماده کردن بخشی از کار بود، و مداح در حال خواندن نوحه های فاطمی . . .

آری، این چنین است جاذبه عشق حسینی . . .

قرآن صوت دلنشین قرآن؛ سوره انسان؛
مناجات مناجات با امام زمان در وداع از فاطمیه؛
زیارت زیارت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها؛
واحد مداحی فاطمیه قصه گوی رنج هاست؛
سنگین مداحی حضرت خیر النساء؛
سنگین مداحی کو حسین من و حسین غریب یا مظلوم؛
سه ضرب مداحی تو دلم یه دنیا حرفه؛
یاعلی . . .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۴۱
فرزند سجّاده . . .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۰۶
فرزند سجّاده . . .

حضرت رقیه سلام الله علیها            
عاشورا                                 
شهداء                                     
آرم مهدویت 1                     

آرم مهدویت 2        

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۵۸
فرزند سجّاده . . .

فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ‌

﴿البقرة، 37﴾

سپس آدم از پروردگارش کلماتى را دریافت نمود ; و [ خدا ] بر او ببخشود ; آرى ، او [ ست که ] توبهپذیرِ مهربان است.

محمد بن زیاد ازدی از مفضل بن عمر روایت کرده که گفت ازامام صادق

علیه السلام دربارهء آیهء شریفهء " واذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن " سئوال کردم حضرت فرمود : آنها کلماتی بودند که آدم علیه السلام آنها را از پروردگار خویش دریافت نمود وخداوند توبهء اورا پذیرفت وآنها عبارت بودند از اینکه فرمود : خدایا از تو میخواهم به حق محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین ، توبه ام را بپذیری ، وخداوند توبهء او را پذیرفت ، براستی که او توبه پذیر مهربان است ، عرض کردم : ای فرزند رسول خدا معنای فرمودهء خدای عزوجل فاتمهن چیست ؟ فرمود : یعنی دوازده امام را با قائم علیه السلام کامل گردانید ، نه امام از فرزندان حسین علیهم السلام ، مفضل گفت : عرض کردم : ای فرزند رسول خدا معنای این فرموده خدای سبحان " وجعلها کلمة باقیة فی عقبه " چیست ؟ فرمود : منظور از این امامتی است که خداوند آنرا تا قیامت در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده است ، گفت ، به او عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ، چگونه امامت در ذریه ونسل امام حسین علیه السلام قرار گرفت و در ذریهء امام حسن علیه السلام قرار نگرفت در حالیکه هر دو فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و نوه های دختری او و سرور جوانان اهل بهشت بوده اند؟ آن حضرت فرمود: موسی و هارون دو پیامبر مرسل و دو برادر بودند ، و خدای سبحان نبوت را در ذریهء هارون قرار داد نه موسی ، وهیج کس نمی تواند بگوید که چرا خداوند این کار را انجام داد؟ و امامت ، خلافت خدای عزوجل در روی زمین است و کسی حق ندارد بگوید چرا خداوند آنرا در نسل وذریهء فرزندان حسین علیه السلام قرار داد و در فرزندان امام حسن علیه السلام قرار نداد ، زیرا خداوند تبارک وتعالی در کارهای خود حکیمانه عمل می کند ، و از آنچه انجام می دهد مورد پرسش قرار نمی گیرد ، وآنان ( مردم ) مورد پرسش وسئوال قرار خواهند گرفت . .

« مجمع البیان، ج1، ص200»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۳۷
فرزند سجّاده . . .

ای اشک مهلتی دل غمگین و خسته را

چشمان غم گرفته در خون نشسته را

مولا کنار فاطمه بدرود می‏کند

با بند بند خویش نگاهی گسسته را

بر دوش می‏گذارد و از خانه می‏برد

امشب علی، حقیقت پهلو شکسته را

از کوچه‏های کوفه که رد می‏شود، دریغ !

در شعله می‏کشد دل درهای بسته را

او را به خاک تیره . . . نه! پرواز می‏دهد

در آسمان کبوتر از بند رسته را

در صحن فاطمیه کنون شور دیگری است

شوریدگان سینه زن دسته دسته را

(محمود سنجری : Shiasite.net)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۲ ، ۱۴:۱۴
فرزند سجّاده . . .

رهبری - فاطمیه

اگر شخصیت فاطمه زهراء سلام اللَّه علیها براى ذهنهاى ساده و چشمهاى نزدیکبین ما آشکار میشد، ما هم تصدیق می کردیم که فاطمه زهراء سلام اللَّه علیها سرور همه زنان عالم است؛ بانویى که در سنین کم و در عمر کوتاه، به مقامات معنوى و علمى و معرفتى و به مرتبهاى برسد که برابر مرتبه انبیا و اولیاست. در واقع فاطمه زهراء فجر درخشانى است که از گریبان او، خورشید امامت و ولایت و نبوّت درخشیده است؛ آسمان بلند و رفیعى است که در آغوش آن، ستارههاى فروزان ولایت قرار گرفته است. همه ائمّه علیهم السّلام براى مادر بزرگوار خود تکریم و تجلیلى قائل بودند که براى کمتر کسى این همه احترام و تجلیل را از آن بزرگواران می شود دید.

«

بیانات مقام معظم رهبرىدر همایش بزرگ خواهران ، ۱۳۷۶/۰۷/۳۰»

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۲ ، ۰۲:۰۹
فرزند سجّاده . . .

قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأْتِیکُمْ بِمَاءٍ مَعِینٍ‌  ﴿الملک‏، 30

بگو : « به من خبر دهید ، اگر آب [ آشامیدنى ] شما [ به زمین ] فرو رود ، چه کسى آب روان برایتان خواهد آورد ؟ »

همه موجودات زنده از آب آفریده شده و قوام آنها با آب است ولی منظور از آب گوارائی که در آیه فوق مطرح شده، مقام ولایت کبرای حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه است که پس از دوران فروکش (غیبت) یکبار دیگر به فرمان خدا ظاهر شده، تشنگان دانش و فضیلت، و شیفتگان تقوی و عدالت را، از آبشخور اقیانوس بیکران آب حیات و معادن حکمت، سیراب فرموده، به سعادت دنیا و آخرت نائل می گرداند. به دلیل نقش حیاتی حضور امام علیه السلام در زندگی توده ها، قرآن کریم وجود اقدس امام علیه السلام را آب گوارا تعبیر نموده است.

علی بن جعفر از برادر بزگوارش امام موسی بن جعفر علیه السلام، از تفسیر این آیه می پرسد، امام علیه السلام می فرماید: «‌هنگامی که امامتان از دیدگان شما ناپدید شود و نتوانید او را ببینید چه خواهید کرد ».     

« کمال الدین ، ص 360 و غیبت نعمانی ، ص 9»

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به عمار می فرماید: ای عمار!

خداوند با من عهد کرده که از تبار حسین علیه السلام 9 امام پدید می آید که نهمین آنها از دیدگان ناپدید می شود و این است معنای آیه شریفه « قل ارایتم ان اصبح ماؤکم غوراً »، برای او یک غیبت طولانی است که گروهی از عقیده خود برمی گردند و گروهی بر آن ثابت می مانند و چون آخرالزمان فرا برسد، او ظاهر می شود و دنیا را پر از عدل و داد کند. چنانکه از جور و ستم پرشده است.  

«تفسیر برهان ، ج 4 ، ص 36»

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۲ ، ۰۶:۰۵
فرزند سجّاده . . .
در مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها بودیم، این بار روضه های فاطمیه باز بوی رقیه خاتون را گرفت، او که فاطمه صغری شد، او که به مانند مادر صورتش کبود شد، اما تفاوتش این بود که مادر بچه سه ساله داشت اما او سه سال بیشتر نداشت، تفاوتش اینجاست که او فرزند ارباب است و بانوی بی نشان مادر ارباب . . .
یاعلی
۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۵۲
فرزند سجّاده . . .

امشب شام غریبان بی بی فاطمه زهراء سلام الله علیها بود، رفتیم مهدیه رزمندگان اسلام، سخنران از سرهنگ های سپاه پاسداران بود، گفت، در طول جنگ عملیاتی رو نداریم، رمزش "یا زهراء" باشه و اون عملیات شکست بخوره، و در ادامه بیان کرد، از مرحوم حجة الاسلام و المسلمین عباسی (از مبارزین انقلاب شهرمون) شنیدم که می گفت، مردم به دنبال این هستن که اسم اعظم خدا را از قرآن استخراج کنند، تا گره کارهاشون رو با اون باز کنند، پشت هیچ در بسته ای نمونند، ولی بدونید، که اسم اعظم خدا همین بانوی بزرگ حضرت زهرائ سلام الله علیها است، همین قسم هایی است که خدا رو بهش قسم میدیم . . .

یا حمید بحق محمد

                      یاعالی بحق علی

یا فاطر السماوات بحق فاطمه

یا محسن بحق الحسن                             

یا قدیم الاحسان بحق الحسین

که همیشه باهاش مشکلاتت رو حل کردی، حاجات روا شده، دعاهات مستجاب شده، مریضات شفا پیدا کرده و  . . .

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۵۸
فرزند سجّاده . . .

در این ایام داغ دلمان تازه شده، باز ایام، ایام بیماری مادر شده، چرا، مگر او چه کرده بود، مگر دخت پیمبر نبود، مگر یاور حیدر نبود، آری او یاور حیدر بود، آری حیدر بود که نگذاشت آن بیمار دلان به مقصود خویش برسند، آری حیدر بود که پدرانشان را به درک فرستاد، آری حیدر بود که همراه با مصطفی، اسلام را سربلند کرد. آنها از حیدر کینه ها داشتند، تا زمانی که مصطفی بود نمی توانستند از حیدر انتقام بگیرند، بعد از مصطفی به خانه حیدر هجوم بردند و ریحانه اش را پشت در . . .

یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیا تا انتقام خون مادرت را بگیری . . .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۰۲
فرزند سجّاده . . .

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً.                                                                 ﴿النور، 55

خدا به کسانى از شما که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏اند ، وعده داده است که حتماً آنان را در این سرزمین جانشین [ خود ] قرار دهد ; همان گونه که کسانى را که پیش از آنان بودند جانشین [ خود ] قرار داد ، و آن دینى را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند ، و بیمشان را به ایمنى مبدل گرداند ، ...

 

امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه فوق فرمود: درباره قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاران او نازل شده است.                                                           «غیبت نعمانی ، ص 126»

امام زین العابدین علیه السلام آیه شریفه را تلاوت کرده فرمود: به خدا سوگند مقصود از آنها شیعیان ما اهل بیت است. خداوند آنها را به دست مردی از ما که «مهدی» این امت است جانشین قرار می دهد و متمکن می سازد و به امنیت می رساند.                                                                                                                                            «تفسیر عیاشی ، ج 3 ، ص 136»

نظیر این روایت از امام باقر و امام صادق علیهما السلام نیز نقل شده است. «مجمع البیان ، ج 7 ، ص 152»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۱۲
فرزند سجّاده . . .