..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

10 پیامی که از هدیه پوتین برداشت می‌شود...

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ


تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 4833
 
10 پیامی که از هدیه پوتین برداشت می‌شود
 
به گزارش پایگاه قرآنی - دانشگاهی ایحاء از شیراز ، دکتر محمدجواد سلمانپور رئیس دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن شیراز با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری و اهدای هدیه ای ویژه به ایشان ، یادداشتی را در خصوص پیام های این هدیه پوتین به رهبر ایران بدین شرح ارائه نمود :
پوتین درسفر اخیر خود به تهران هدیه ویژه ای تقدیم مقام معظم رهبری نمود. هدیه وی درجعبه ای سبز با نقشی از معماری اسلامی توسط دو نفر حمل می گردید. وی از فرودگاه بدون تشریفات همراه با هدیه خود مستقیماً عازم دیدار با رهبری می شود. این هدیه قرآنی خطی و منحصر به فرد متعلق به دوره مروان آخرین خلیفه بنی امیه است که والی شام به سلطان سلیم عثمانی هدیه نمود.
از هدیه بی نظیر و اقدام کم نظیر پوتین پیام هایی برداشت می شود که ذیلاً تقدیم خوانندگان می گردد.
۱- پوتین از فرودگاه تهران بدون تشریفات - که غالباً سران کشورهای بزرگ حق مسلم خود درکشور میزبان می دانند ، به همراه هدیه خود مستقیماً عازم بیت رهبری می شود . این بدان معنا است که امروز آنچه به من شرف می بخشد و بسیار بالاتر از تشریفات است کتاب شریفی است که همراه من است !
۲- قرآن منحصر به فرد، در صندوقی سبز، میراث مسلمانان است و در واقع امانت مسلمانان در نزد شوروی بوده است، اکنون امانت پس از قرن ها به صاحبش باز می گردد.
پیام مهم در این رد امانت این است که پوتین امام خامنه¬ای و جمهوری اسلامی را نمایندگان حقیقی اسلام و مسلمین در عصر حاضر می¬داند و نه عربستان و حاکم مدعی آن یا شخص و کشوری دیگر!
۳- هدیه تقدیم به امام خامنه ای می کند و نه به رئیس جمهور! یعنی وی معتقداست امام خامنه ای نماینده واقعی جمهوری اسلامی و در رأس حاکمیت این نظام می باشد.
۴- قرآن خطی مربوط به چندین قرن قبل است. درمنظر اهل سنت و وهابیون تقدیم امام خامنه ای می شود. درحالیکه وهابیون ادعا می کنند که شیعه از زمان صفویه قرآنی خاص خود دارد و تحریف شده است یا شیعه معتقد به تحریف قرآن است. هدیه پوتین در ضمن خود اعلام کذب این ادعاها دارد.
۵- هدیه پوتین به امام خامنه ای قرآن منحصر به فرد و در صندوقی است که دو نفر آن را حمل می کنند است. اساساً هدیه نشانه نوعی علقه ومحبت هدیه دهنده به هدیه است و درحقیقت پوتین اعلام می کند، نوعی علقه به قرآن دارد و برای آن ارزش قایل است و آن علقه و احترام را به جهانیان اعلام می¬کند.
۶- قرآن خطی نفیس در صندوقی زیبا به رنگ سبز قرار دارد که ضمناً نشان احترام و ادب پوتین به رسول الله (ص) می باشد.
۷- پوتین با اعلام اینکه فقط امام خامنه ای و جمهوری اسلامی نماینده اسلام و مسلمین هستند اعلام می کند که فقط اسلام ناب محمدی به رسمیت می شناسد و نه نسخه¬های امریکائی اسلام. و وی برای اسلام ناب محمدی ارزش قائل است.
۸- احترام پوتین به قرآن، امام خامنه ای و اسلام ناب به معنی این است که پوتین اعلام می کند به نوعی ایمان به خدا دارد و برای دین اسلام ناب، قرآن و جمهوری اسلامی احترام قائل است و در عصر کنونی منشأ اثری می باشند.
۹- او در ضمن ملاقات اعلام می کند که ما از پشت خنجر به دوستمان نمی زنیم و به جمهوری اسلامی اطمینان کامل داریم و قرآن خطی نفیس را علامت صدق سخن قرار می-دهد.
این بدان معنا است که تا وقتی قرآن و اسلام ناب محمدی در ایران حاکم است می توان به ایران کاملاً اطمینان داشت و باید به ایران به معنای واقعی دوستی نمود و تکیه واعتماد کرد.
۱۰- بر صندوق حامل قرآن خطی منحصر به فرد، نقش معماری سنتی مسلمین به رنگ طلایی قراردارد و این انتخاب رنگ و نقش، اعلام نوعی علاقه، احترام، ادب وعلقه پوتین به تمدن اسلامی است .
بدون تردید در هر اقدام رهبران بزرگ دنیا با رهبران بزرگ دیگر معانی و پیامهایی نهفته است که باید تلاش نمود آن پیام ها را شناسایی و بازگو نمود.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۶
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">