..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

دومین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه»

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۵ ق.ظ

تهران دومین سوگواره نمایشی وآئین های مذهبی خمسه را  در آبان و آذر 94 برگزار می کند.

همزمان با ایام محرم و صفر  فرهنگسرای ابن سینا  با استعانت از درگاه حضرت حق تعالی  به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دومین سوگواره نمایشی وآئین های مذهبی خمسه را  در آبان و آذر 94 برگزار می کند.

  هنری فرهنگی مدیریت عمومی روابط گزارشبه منطقه2، حامد حریری مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 و رئیس فرهنگسرای ابن سینا در گفت و گو با روابط عمومی دومین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی خمسه اظهار داشت :بعد از برگزاری نخستین سوگواره نمایشی و آیین های مذهبی خمسه در سال گذشته و استقبال خوب علاقه مندان و هنرمندان از آن، در تلاش هستیم تا با ارزیابی نقاط قوت و ضعف دوره گذشته، دومین دوره این سوگواره نیز در شکلی مناسب و با کیفیت تر از گذشته برگزار شود.

وی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ دینی و ترویج هنر نمایش در میان شهروندان تهران همچنین حمایت از هنرمندان و پدید آورندگان آثار آئینی و مذهبی به عنوان بخشی از اهداف این سوگواره، ادامه داد :خوانش آموزه های مذهبی با زبان هنر منجر به اثر بخشی بیشتر آن خصوصا در  نسل جوان می شود و لازم است تا بستر مناسبی برای تولید آثار هنری با موضوعات دینی و ارائه مطلوب آن به مخاطبان صورت گیرد و برگزاری سوگواره نمایشی خمسه، قدمی موثر در این خصوص است.

حریری در پایان اظهار داشت :این سوگواره شامل بخش‌های مختلفی از جمله تئاتر صحنه‌ای، نمایش‌های میدانی ، تعزیه و آئین‌های مذهبی خواهد بود و به زودی فراخوان آن منتشر و در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است دومین سوگواره نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه توسط  فرهنگسرای ابن سینا و به دبیری حامد حریری برگزار خواهد شد.

منبع : www.festivalnews.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۳
فرزند سجّاده . . .

آیین مذهبی

سوگواره

محرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">