..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی
قرآن خود را کتابی برای همه مردم و همه اعصار معرفی می کند، لذا این کلیت و دوام در تحدی نیز هست زیرا کتابی که برای تمام بشریت در تمام اعصار معجزه می باشد تحدی آن نیز که سند حقانیت و دلیل اعجاز است باید کلیت و دوام داشته باشد. قرآن اختصاص به عصر پیامبر و قوم عرب ندارد و برای همه انسان ها بلکه جنیان است و تا روز قیامت هدایت گر و حجت خداوند است، پس هنوز هم مبارزه می طلبد و گواه بر صدق ادعای پیامبر اسلام است.
خطاب تحدی نیز به همه مردم از عوام و دانشمندان و متخصصین هر عصری است، اصولا توده مردم قدرت مبارزه علمی و فرهنگی را ندارند. لذا خطاب شده (أَمْ یَقُولُونَ اِفْتَرٰاهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِثْلِهِ وَ اُدْعُوا مَنِ اِسْتَطَعْتُم ْمِنْ دُونِ اَللّٰهِ)﴿یونس،38﴾، چرا خطاب تنها به افراد قوی و اندیشمند متوجه نیست؟ خطاب متوجه توده مردم نیز شده تا اگر دانشمندانشان نتوانستند مثل قرآن بیاورند حقانیت و اعجاز قرآن برای خود آنان نیز ثابت شود، از این عمل درس است تا مردم با متنبیان و پیامبران دروغین برخورد منطقی داشته و شاهد و دلیل بخواهند، قرآن مردم را به تعقل تفکر و تحقیق دعوت می کند تا از تقلید در اصول دین دست برداشته و به تحقیق بگرایند اگر عوام مردم در مسائل دینی مقلد هستند باید به تحقیق منتهی گردد باید تقلید خود را به عقل درونی برهانی کنند. و بدانند از که تقلید می کنند.
امام صادق علیه السلام می فرماید: برای خدا بر مردم دو حجت است یعنی انسان باید در مسائل علمی محقق باشد و یا با عقلش تحقیق کند چه کسی شایسته تقلید است. اگر مردم اهل تحقیق باشند و در این تقلید تحقیق نکنند و باز هم مقلد باشند ، در روز قیامت معذور نخواهند بود. زیرا با تحقیق می توانستند افراد صالح را برای هدایت برگزینند ، تقلید وقتی ارزش دارد که به تحقیق در شناخت مرجع برگردد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۳
فرزند سجّاده . . .

آیت الله جوادی آملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">