..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

خمسه آل عشق (یاحسن) . . .

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۱، ۰۶:۰۴ ق.ظ

«عشق در محضر امام حسن علیه السلام»

چون حضرت زهراء سلام الله علیها از عشق خواست تا خلعت زیبایی را از امام حسن علیه السلام بستاند، سراسیمه خود را به محضر او رساند و پس از سلام اظهار داشت:

من از جانب حق تعالی در ولایت تجلی کردم تا جهان تابی کنم و رهواری من در مسیر ولایت است. درس دل بردگی را از حضرت علی علیه السلام آموختم، آنگاه برای شور آفرینی نزد مادرت زهراء سلام الله علیها رفتم؛ او به من فرمود: ظرف کوثر، درد و داغ از تربت دین و قرآن و ولایت است. این ظرف را پس از مدتی تعلیم در محضر آن بزرگوار به دست آوردم، وقتی در را پیمانه کردم، شور کوثر در درونم خانه نمود.

عشق آمد جانب کوی حسن                      همچو بلبل مست از بوی حسن

السلام ای قبله ی اوصاف عشق                   السلام ای منبع الطاف عشق

السلام ای گلشن آل عباء                               ای گل ریحانه نامت مجتبی

نام من عشق است و بابایت علی                    شد مرا از جانب حق منجلی

تا بتابم در جهان از نور او                                سینه ها را پُر کنم از شور او

چون خدایم از ازل احضار کرد                             در ولایت راه من هموار کرد

شرط رهواری به من آموخت او                     خلعتی بر قامت من دوخت او

بعد از آن رفتم به نزد مادرت                            گفتمش پر کن مرا از کوثرت

گفت ظرف عشق، دردِ بی دواست            دادنِ کوثر به بی دردان خطاست

درد را در جان من پیمانه کرد                    بعد از آن مستی درونم خانه کرد

سوی تو آنگه مرا پرواز داد                             مژده ی حُسن تو را آواز داد

با جمالت عشق کامل می شود                عاشقان را زینت دل می شود

یا علی؛

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۲
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۳)

سلام دوست عزیز ممنونم از اینکه اومدید صفا آوردید .وبلاگتون عالیه و مطالب خوب و معنئیی درش هست موفق باشید لذت بردم .التماس دعا
سلام.
ممنون از حضورتون.
خیلی زیبا بود.
دعامون کنید.
۲۲ مرداد ۹۱ ، ۰۸:۰۵ همسفرانتظار
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام
مطلب زیباییه.
خوشحالم که اینقدر فعال شدی و قشنگ مینویسی.


باسلام،
نوشته ها نقل قوله، از خودم نیست،
یاعلی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">