..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

خمسه آل عشق (یازهراء) . . .

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۰۳ ق.ظ

«عشق در محضر حضرت زهرا سلام الله علیها»

عشق و کوثر

عشق سراسیمه خود را به حضور حضرت زهراء سلام الله علیها می رساند و پس از سلام عرضه می دارد: ای نیّر بُرج حیا! و ای عصمت حق را قبا! ای چشمه ی آب حیات و ای کشتی بحر نجات! تو حافظ غیب نبی و حامل عرش سرمدی هستی؛ فیض حق در تو جاری است و نسل پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در وجود تو استقرار یافت و چشمه ی کوثر در بحر تو جوشان است؛ نام من عشق است و از حبّ خدا در عالم تجلی کردم و ساکنان ملک و ملکوت طالب تجلی و ظهور من شده اند. جامه ی تجلی را نبی خدا صلی الله علیه و آله وسلم برایم دوخت و حضرت ولایت مدار علیه السلام آن را بر قامت من پوشانید و از سبوی ولایت باده های نابم نوشاند و جانم را با حقیقت زهد و عدالت آشنا کرد و با این دو عنصر، یعنی زهد و عدالت، معتدل گشتم. آنگاه با حماسه، قامتی موزون به من بخشید. اینک مرا به سوی تو فرستاد تا از کوثرت شراب مستی بنوشم و کام تشنگان دو عالم را از آب حیات کوثر سیراب نمایم. اینک آیا خواسته ام را اجابت می فرمایی؟ آب حیاتم می دهی تا ساکنان ملک و ملکوت را حیات بخشم؟ اگر به آبِ مهر و محبتت مرا بنوازی، من مهریه ات شوم و چون تو زهرایی گلستان تو می گردم.

عشق آمد پیش زهراء شرمگین                     گفت همچون بنده ی آزرمگین

السلام ای نیّر بُرج حیا                                  السلام ای عصمت حق را قبا

السلام ای چشمه ی آب حیات                      السلام ای کشتی بحر نجات

حافظ غیب نبی احمدی                                  حامل عرش خدای سرمدی

فیض حق جاری است در تو مستمر                 نسل احمد در وجودت مستتر

معنی حسن ازل یک سر تویی                    مصطفی را چشمه ی کوثر تویی

نام من عشق است از حبّ خدا                      در تجلّی گشتم از ذاتش جدا

طالبم اسماء و اعیان گشته اند                     ساکنان مُلکِ امکان گشته اند

از ضیاء حق شدم سرشار نور                         تا کنم بر عالم هستی ظهور

نفخه ی قدس خدا را از قضاء                           بر دمم بر جسم و جان اولیا

دوخت بهرم جامه ی مظهر نبی                          کرد بر اندام من مولا علی

گرچه گردم وصف قیل و قالشان                     می دمم بر اقتضای حالشان

از سبویش باده های ناب داد                              با طناب زهد جانم تاب داد

بی عدالت عشق چون گیرد زوال                 پس به من آموخت درس اعتدال

با حماسه قامتم موزون نمود                            داغ لیلایم زد و مجنون نمود

می دهی آبم که تا دریا شوم؟                    عرش را سر منزل و مأوا شوم؟

«کُلُّ شیٍ حَی» شود عنوان من؟                  مهر تو آمیزه ای در جان من؟

می شوی مهرم که تا مَهرت شوم؟ می شوی سلطان که تا شهرت شوم؟

چون تو زهرایی گلستانم نما                       نی اگر خواهی نیستانم نما

یاعلی؛

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۱۸
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۱)

۱۹ مرداد ۹۱ ، ۰۰:۳۳ ⓿⏝⓿محبت ورحمت⓿⏝⓿
من کویرم لب من تشنه ی باران علی ست

این لب تشنه ی پر شور، غزلخوان علی ست

این که گسترده تر از وسعت آفاق شده است

به یقین سفره ی گسترده ی دامان علی ست

منّت نان و نمک نیست سر سفره ی او

پس خوشا آن که در این دنیا مهمان علی ست

آتش اشکی اگر در غزلم شعله ور است

بی گمان قطره ای از درد فراوان علی ست

لحظه ای پرتو حسنش ز تجلی دم زد

که جهان، آینه در آینه حیران علی ست

کعبه یکبار دهان را به سخن وا کرده است

تا بدانیم کلید در این خانه علی ست

از دم صبح ازل نام علی را می خواند

دل که تا شام ابد دست به دامان علی ست

(شهادت مولای متقیان، علی علیه السلام تسلیت باد)



التماس دعا............

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">