..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

جشنواره عکاسی

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل ازستاد خبری نخستین دوره جشنواره عکاسی تخصصی و مردمی چادرهای آسمانی، جلال عطارزاده با بیان اینکه اعضای هیات داوران جشنواره در شورای سیاست گذاری انتخاب شده است، افزود: افشین شاهرودی، مجتبی آقایی و بابک فروتنی داوری نخستین این دوره این جشنواره را به عهده دارند.


وی یادآور شد: شرکت در این جشنواره برای هنرمندان عکاس در بخش حرفه ای و تخصصی و برای همه علاقمندان در بخش مردمی مسابقه آزاد است و علاقه مندان می توانند در بخش مردمی با دوربین های خانگی و گوشی های موبایل عکاسی و سه اثر را با موضوع عکاسی با چادر از دختران کمتراز 9 سال، تا 22 مرداد ماه سال جاری از طریق صفحه اختصاصی فراخوان چادر های آسمانی در سایت عزیزستانwww.azizestan.com ارسال کنند.

به گفته عطارزاده، نخستین دوره این جشنواره با حمایت معاونت اجتماعی ناجا و به همت موسسه عزیزستان در دوبخش مردمی و تخصصی با محوریت عکاسی از دختران زیر 9 سال با پوشش چادر برگزار می شود.

عطارزاده با بیان اینکه در این جشنواره به نفرات اول تا سوم در بخش تخصصی و به پنج نفر در بخش مردمی هدایای نقدی تعلق خواهد گرفت، یادآور شد: حضور دختران زیر 9 سال با پوشش چادر در بازی، ورزش، جشن ها و آیین های شادی، اماکن تفریحی، اماکن مذهبی، اماکن فرهنگی، مهمانی های خانوادگی، در حال نماز، ارتباط با والدین و دیگر اعضای خانواده، ارتباط با دختران هم سال و ارتباط با پسران هم سال از جمله موضوعات و مضامین آثار ارسالی جشنواره است.

این مدرس رشته گرافیک دانشگاه با تقدیر از معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران به خاطر طراحی، چاپ و نصب پوستر جشنواره در ایستگاه های متروی تهران از سایر سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی همچون صدا وسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد احیاء امر به معروف، شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا از این حرکت فرهنگی و هنری در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب حمایت و پشتیانی کنند.
شماره های تماس: 88104883- 09354082189
منبع: www.azizestan.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۶:۳۷
فرزند سجّاده . . .

به گزارش خبرگزاری رسا، در ابتدای این مراسم داوود منافی‌پور دبیر مجمع‌ جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با اشاره به سابقه برگزاری همایش شیرخوارگان و آغاز آن به صورت یک روضه اعلام کرد: هدف گزاری امسال همایش شیرخوارگان برگزاری در بیش از سه هزار نقطه و 42 کشور است.

 
منافی‌پور با اشاره به اینکه پیام سرخ حسینی از طریق بیان مظلومیت شیرخواره دشت نینوا به جهان قابل مخابره است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شناسایی نخبگان ادیان را انجام دادیم، حسینیه‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی شناسایی شده‌اند و امسال تعداد زیادی جلسه روضه حضرت علی‌اصغر(ع) در جهان برگزار می‌شود.
 
وی ابراز داشت: پیگیر ثبت جهانی یونسکو هستیم و اگر این اتفاق شکل بگیرد، سالانه 45 دقیقه زمان روضه‌خوانی حضرت علی‌اصغر(ع) در یونسکو خواهیم داشت تا به این ترتیب سند مظلومیت کربلا به جهانیان معرفی شوند.
 
منافی‌پور افزود: در راستای برگزاری کنگره شعر «ضریح گهواره» شعرای اردو زبان، عرب زبان و آذری زبان شناسایی شده‌اند، اگر این کنگره از طریق افراد اطلاع‌رسانی شود، حدود 20 هزار نفر شرکت‌کننده خواهد داشت و همچنین حدود 35 شبکه تلویزیونی عرب‌زبان و شیعی هم با ما همکاری خواهند کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه جامعه شبه‌قاره هند پتانمسیل خوبی برای برگزاری روضه خوانی برای شیرخواره کربلا دارد افزود: آمار رسمی شیعیان در هند 70 میلیون نفر است، اما طبق برآوردی که کردیم بیش از 100میلیون نفر در هند دوستدار امام حسین(ع) هستند، از نکات جالب توجه اینکه در سرزمین فلسطین اشغالی نیز حدود 10 هزار شیعه شناسایی شده و در قطب شمال هم 15 نفر شیعه وجود دارد.
 
دبیر مجمع‌ جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با بیان اینکه در دانشگاه‌های معتبر جهان نسبت به برگزاری همایش شیرخوراگان حسینی از سوی ایران، کنفرانس‌ها و نشست‌هایی برگزار شده است، اظهار داشت: به تازگی لایحه‌ای در پارلمان انگلیس مطرح شده است که جلسه روضه حضرت علی‌اصغر(ع) در انگلیس برگزار نشود، این در حالی است که مراسم قمه‌زنی هر سال در لندن برگزار می‌شود و پلیس این کشور این مراسم را حمایت و حفاظت می‌کند.
 
وی افزود: قرار است که کلید ظهور با حضرت علی اصغر(ع) رخ دهند، زیرا تا دنیا امام حسین(ع) را نشناسد، چگونه امام زمان(عج) در روز ظهور خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی کند و همه جهان او را بشناسند، بنابراین باید تلاش کنیم که مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) را در هر مقطع و زمانی به جهان مخابره کنیم.
 
 
مجاهدی: اگر لبخند علی اصغر(ع) نبود، نهضت توابین شکل نمی‌گرفت.
 
در ادامه محمدعلی مجاهدی از شعرای آیینی و پیشکسوت با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر(ع) به لحاظ تأثیرگذاری با هیچ یک از وقایع روز عاشورا یکسان نیست و بنابراین ظرفیت محیر العقولی برای پیام سرخ حسینی دارد، گفت: فرهنگ گرانسنگ عاشورا باید به فرهنگ مهدویت گره بخورد، این‌ها از یکدیگر جدا نیست و انقلاب حضرت حجت بن حسن عسکری در ادامه انقلاب عاشورا است.
 
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری شب شعر حضرت علی‌اصغر(ع) باید اتاق فکری تشکیل شود، افزود: نمک سفره آقا امام حسین(ع) اشک و روضه است، بنابراین روضه صحیح آن روضه‌ای است که حضرات می‌شنیدند و گریه می‌کردند.

منبع : www.festivalnews.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۶:۴۰
فرزند سجّاده . . .

مرکز فرهنگی هنری و معاونت  فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم "نخستین جشنواره‌ی سراسری خاطره‌نگاری اشراق(مستند داستانی)" را برگزار می‌کند.

http://khatereh.eshragh.info/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=fe9bd139-7c7f-4b35-ac93-945fc37ca9ec&ThumbType=Fix

جشنوارهی خاطرهنگاری اشراق، اولین جشنواره‌ی سراسری است که با موضوع خاطرات تبلیغی روحانیون برگزار میشود و بنا دارد خاطرات تبلیغی طلاب و فضلای مبلّغ را رصد کرده، تا با ثبت آنها به شناساندنِ زیستِ دینی و تبلیغی طلاب کمک کند، و با ارائهی روایتی جذاب از رویدادها و ماجراهایی که در تبلیغ رقم میخورد، زمینه‌ی انتقالِ تجارب تبلیغی را برای نسل‌های دیگر فراهم سازد.

بخش‌های جشنواره:
بخش اصلی :
1- سفرنامه‌ی تبلیغی: ثبت خاطره‌نگارانه‌ی فرایند یک سفر تبلیغی است که حجمِ آن بین 25 هزار تا 40 هزار کلمه می باشد؛
2- روزنوشت: ثبت روزشمار رویدادهای ایّام تبلیغی است که حجمِ آن از 15 هزار به بالا می‌باشد؛
3- خاطره: ثبت رویدادها و پیش‌آمدهای جالب توجه در روند فعالیت‌هایِ تبلیغی است که شامل سه قسمت می شود:
الف) خاطره‌ی کوتاه: حداکثر 2 هزار کلمه؛
ب) خاطره‌ی نیمه‌بلند: از 2 هزار تا 7 هزار کلمه؛
ج‌) خاطره‌ی بلند: از 7 هزار تا 20 هزار کلمه.

بخش ویژه: بیان تصویری خاطره از 100 ثانیه تا 300 ثانیه.

شرایط شرکت در جشنواره:
1- جشنواره، مخصوصِ طلاب و فضلای سراسر کشور می باشد؛
2- در این جشنواره فقط خاطرات تبلیغی پذیرفته می شود؛
3- مبنای ارزیابی خاطرات، بر روانی قلم و استحکام نثر، جذابیّت سوژه، جزئی‌نگری در روایت، فضاسازی، ارائه ی اطلاعات از وضعیت ها و ویژگی های منطقه، آسیب شناسی از وضعیت تبلیغ و توجه به مناسبات و مسائل انسانی می باشد.
4- محدودیتی در موضوع یا تعداد آثار ارسالی به بخش های مختلف جشنواره وجود ندارد.
5- شرکت‌کنندگان می توانند آثار خود را از طریق پست‌الکترونیک(ایمیل)، پست یا با مراجعه ی مستقیم به دبیرخانه ارائه دهند.
6- آثار ارسالی از طریق پست و مراجعه‌ی حضوری، باید تایپ شده و همراه با لوح فشرده(CD) باشد.
7- حتماً در ابتدای متن قید شود که نویسنده در کدام بخش شرکت می کند.
8- در ابتدای تمامی آثار ارسالی ابتدا عنوان خاطره و سال کتابت یا انتشار آن، سپس نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شهر، کدملی، شماره ی پروندهی تحصیلی، میزان تحصیلات، آدرس کامل، شماره ی تلفن ثابت و شماره ی همراه نوشته شود.
9- شرکت‌کننده در بخش ویژه (بیان خاطره‌ی تصویری) باید توجه داشته باشد که حجم خاطره بیش‌تر از 300 ثانیه نباشد. و آن را در قالب لوح فشرده(CD) پست نماید یا از طریق پست‌الکترونیک ارسال کند.
10ـ برای شرکت در جشنواره اگر کتاب یا اثر چاپ شده ای دارید، حتماً دو نسخه از آن را با قید مشخصات بخش 8 ارسال نمایید.
11ـ دبیرخانه پس از پایان جشنواره، حق انتخاب و چاپ آثار را برای خود محفوظ می‌دارد.

گاه شمار جشنواره:
مهلت ارسال آثار: اول مرداد تا 31 شهریور سال 1394.
زمان مراسم اختتامیه و اعلام اسامی برگزیدگان متعاقباً اعلام خواهد شد.


جوایز
بخش اصلی:
1) سفرنامه ی تبلیغی: نفر اول تا سوم به ترتیب دو میلیون، یک‌ونیم میلیون و یک میلیون تومان؛
2) روزنوشت تبلیغی: نفر اول تا سوم، به ترتیب یک‌ونیم، یک میلیون و هفتصدهزار تومان؛
3) خاطرات تبلیغی: در بخش خاطره‌ی کوتاه حداکثر به 7 نفر، برای هر خاطره پانصد هزار تومان، در بخش خاطره‌ی نیمه‌بلند حداکثر به 3 نفر برای هر خاطره هفتصد هزار تومان و در بخش خاطره‌ی بلند حداکثر به دو نفر، هر خاطره یک میلیون تومان.

بخش ویژه:
حداکثر به 7 نفر و برای هر خاطره پانصدهزار تومان.

نشانی:
قم. خیابان شهدا(صفائیه)، کوچه‌ی 21، فرعی اول سمت چپ، پلاک 50، کدپستی 45131و37137ـ45117 ، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه ی قم، دبیرخانه‌ی خاطره‌نگاری اشراق.
تلفن:025371160 داخلی 5142
پست‌الکترونیک: Khatereh@Eshragh.info
منبع: Khatereh.Eshragh.info

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۶:۰۲
فرزند سجّاده . . .

جشنواره «ع» (عفاف، عزت، عشق) در راستای شناسایی محصولات عرصه حجاب و عفاف در ایران در چهار سطح فعالین فرهنگی، اندیشمندان حوزه و دانشگاه، کارگزاران نظام اسلامی و عموم مردم برگزار می‌شود.


به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» «رصدنمای ملی عین» بزرگترین طرح ملی در راستای شناسایی محصولات عرصه حجاب و عفاف در ایران است که با همفکری نخبگان این عرصه شکل می‌گیرد، در این رصدنما قرار است تا با شناسایی محصولات تولید شده توسط دغدغه‌مندان عرصه حجاب در سال‌های پس از انقلاب، نقاط قوت و ضعف این عرصه را شناسایی شده و با انتخاب آثار برگزیده از محصولات تولید شده تا کنون، زمینه تکثیر آن در سراسر کشور را فراهم شود.

 

جشنواره «ع» (عفاف، عزت، عشق)‎ ‎با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: عفاف ضامن عزت ‏اجتماعی و عشق خانوادگی خواهد بود، نام‌گذاری شده، چرا که عین حرف اول سه کلمه‌ مزبور است و خود نیز به معنای ‏‏«چشم» است که عنصر محوری فرهنگ عفاف و حیا است.‏

 

این رصدنما که فعالیت‌های میدانی آن ماه‌هاست توسط کارشناسان پیگیری می‌شود، از نیمه دوم تیر به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و فراخوان ارسال آثار را آغاز خواهد کرد.

 

این جشنواره تلاش دارد تا با شناسایی دقیق فعالیت‌های این عرصه، آثار تولید شده را برآورد کرده و علاوه بر تبیین نقاط خالی و ظرفیت‌های فرومانده که نیاز به حضور دغدغه‌مندان دارد، نقاط قوت را از طریق تکثیر طرح‌ها تقویت کند.

 

«رصدنما ملی عین» در چهار سطح فعالین فرهنگی، اندیشمندان حوزه و دانشگاه، کارگزاران نظام اسلامی و عموم مردم، در 14 بخش عکس، فیلم، شعر، پوستر، داستان، شبکه‌های اجتماعی، کانون‌های فرهنگی و... فعالیت دارد که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای این رصدنما از طریق سایت جشنواره به آدرس www.ayn.ir ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، طرح‌های برگزیده در جشنواره‌ای تحت همین عنوان در آبان ماه سال جاری انتخاب، معرفی و حمایت خواهند شد.
منبع : 
www.ayn.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۶:۴۲
فرزند سجّاده . . .

ستاد اقامه استان خراسان رضوی با همکاری نهادهای فرهنگی استان، اولین جشنواره منطقه ای شعر نماز و نیایش را برگزار می کند.

موضوعات جشنواره:

• نمار در سیره معصومین
• نماز و آثار اجتماعی و تربیتی آن
• جلوه های نماز عاشورا، عید فطر و عید قربان
• نماز ، کودکان و نوجوانان
• اسرار نماز

شرایط شرکت در جشنواره:
شرکت در جشنواره برای عموم شاعران استان های خراسان آزاد است.
اشعار در دو گروه سنی زیر 25 سال و بالای 25 سال داوری می شوند.
به هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره هدایای نقدی اهدا می گردد.
آخرین مهلت ارسال آثار 21 شهریور ماه 1394 خواهد بود.
زمان برگزاری جشنواره 27 شهریور ماه می باشد.

آدرس دبیرخانه :
مشهد مقدس – بلوار مدرس – ساختمان نهضت سواد آموزی – طبقه اول – ستاد اقامه نماز خراسان رضوی
تلفن تماس : 05132256013
وبسایت جشنواره: safiresobh.com
پست الکترونیک جشنواره : info@safiresobh.com

منبع: farakhan.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۶:۰۷
فرزند سجّاده . . .

منبع: alghadir.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۵۹
فرزند سجّاده . . .

به گزارش روابط عمومی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور، فراخوان ایده­های برتر قرآنی  از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور  اعلام شد.

تمامی آثاری که با محوریت راه­های کسب و کار قرآنی، طراحی نرم­افزارهای رایانه­ای و موبایلی قرآنی، طراحی و ساخت بازی­های قرآنی ایده­های هنری قرآنی، سبک زندگی قرآنی، آموزش­های مجازی و الکترونیکی قرآنی، فعالیت­های فرهنگی قرآنی و آموزش قرآن در شبکه­های اجتماعی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام به ارسال آثار خود به دبیرخانه دریافت آثار به نشانی تهران، خیابان انقلاب،‌ خیابان قدس، خیابان بزرگمهر،‌ پلاک 85، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور یا در بیست و سومین نمایشگاه 
بین­المللی قرآن کریم ، بخش دانشگاهی، غرفه جهاددانشگاهی کنند. همچنین شماره 66485663 پاسخگوی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر است
.

منبع: www.iska.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۸
فرزند سجّاده . . .




    • منبع: www.iska.ir
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۵
فرزند سجّاده . . .