..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

خمسه آل عشق (یاحسین) . . .

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۵۲ ب.ظ

وداع با کعبه

کعبه در محضر مولایش در اوج شادمانی و سرور بود که ناگهان امام حسین علیه السلام قصد رفتن نمود و اعمال حج را بنا بر عمره نمود. کعبه که از فراق مولایش بیقراری می کرد، فریاد برآورد و از این وداع، گریه و شیون نمود؛ وقتی حج عمره ی مولا را دید، شراب اشک را در خُمره کرد.

عشق چون نظاره گر این وفاق و فراق بود، در حیرت فرو رفت. ناگهان شنید که از همه ی اجزای عالم، این نکته عنوان می شود: «بی ولایت کعبه ویران می شود». عشق در حالی که از فغان و گریه ی کعبه، در فراق مولایش به شدّت متأثر بود، در حیرت این راز، بیشتر متحول گردید، تا سرانجام، گوشه ای از راز ولایت بر او آشکار شد و با خود گفت: عجب درس جالبی از کعبه آموختم؛ اگر چه در فغان او سوختم. امّا چون صبوری بین او مولایش میثاق بود، از هرگونه اظهار نظری خودداری می کرد.

ناگهانی قصد رفتن کرده بود                    کعبه از این قصد شیون کرده بود

تا حسین حج را بنا برعُمره کرد             کعبه اشک خویش را در خُمره کرد

عشق گفت یا للعجب از این وفاق         وصف هجران می کند با این فراق

حیرتی بر حیرتم افزوده است                سرّ مکنون را به من بنموده است

دم به دم این نکته عنوان می شود             بی ولایت کعبه ویران می شود

قبله ی توحید می افتد ز پا                       گر حسین نَبوَد مر او را پیشوا

گرچه از افغان کعبه سوختم                         لیک، درس جالبی آموختم

چون صبوری بین ما میثاق شد              صبر کردم گرچه طاقت طاق شد

یاعلی؛

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۸
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۱)

دوست من سلام وبلاگ زیبایی داری مخصوصا قالبت که فوق العاده زیباست.. امیدوارم همیشه موفق باشی..با یک شعر پست مدرن بروزم..... ازین به بعد وبلاگ من هر شب بروز است..اگه بهم افتخار میدی دوست دارم باهات تبادل لینک کنم
لطف کن منو به عنون(غزل پست مدرن امین تجن جاری)لینک کن و خبرشو بده با چه اسمی لینکت کنم.ممنون..و......سپاس فراوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">