..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

خمسه آل عشق (یاحسن) . . .

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۱۰ ق.ظ

تمنای عشق

عشق با اشتیاق فراوان از امام حسن علیه السلام تقاضا کرد که: جام زهر تو را خریدارم، بی درد تو کی پایدارم؟ اگر درد تو بنیاد من نشود، هیچ دلی از من آباد نگردد؛ اگر تجلی رخ زیبای تو با درد هجران و بیقراری میسّر است، تمنای عنایت دارم.

عشق گفت: ای حُسن تو یوسف نشان           ای رخ زیبای تو نقش جهان

جام زهرت را خریداری کنم                      سیل غم از آن به دل جاری کنم

گر نگردد درد تو بنیاد من                               کی دل عاشق شود آباد من

ای رخ زیبای تو حُسن خدا                              کن مرا با درد هجران آشنا

لیلی حُسن ازل سیمای تو                 من چو مجنون جان دهم در پای تو

امام حسن علیه السلام چون عشق را بیقرار دید، زهر جانسوز در او افشاند، آنگاه با تجلی جمال زیبایش او را شرمسار کرد و فرمود: ساز تو از سوز من استرو این آه و سوز است که دل را فروزان می کند و شعله ها را زینت جان می سازد؛ زیبایی مرا به کسی ارزان مفروش و در سینه های بی درد و غم منزل مکن؛ هر کسی غربت و بی کسی را دلپذیر یافت، حبّ ما او را دستگیری می کند. عاشقان ما کسانی هستند که از دنیا رسته اند و دامن همت به مردانگی بسته اند و در راه اطاعت از ما، مال و جان را قربانی می کنند.

از همه مهم تر اگر می خواهی حُسن من تو را زیور و تو چون صدف و او گوهر باشد، شرطش آن است که دارای ذوق و سُرور باشی و این سرور را بی حضور ندهند و این حضور هم محضرش «شهادت» است. پس برای درک این راز و تحصیل آن محضر بلند آواز، باید به نزد برادرم حسین علیه السلام بروی تا تو را از حقیقت ماجرا با خبر و با تعلیماتش تو را پُر ثمر سازد:

عشق را چون دید مولا بی قرار                     از جمالش کرد او را شرمسار

داغ عالم سوز را در او نشاند                      زهر چون یاقوت را در او فشاند

گفت اگر سوزی ز من سازت دهند            عاشقان در سینه ها نازت دهند

آه تو دل را فروزان می کند                        شعله ها را زینت جان می کند

حُسن من را بر کسی ارزان مده                 سینه ی بی درد را درمان مده

هر که یابد بی کس را دلپذیر                       حبّ ما می گردد او را دستگیر

هر که بی درد آید اندر کوی ما                        هر چه ماند او نبیند روی ما

گو به دنیا خواه حال اندیش را                    شیعه ی ما او نخواند خویش را

پیروان ما ز دنیا رسته اند                           دامن همت به مردی بسته اند

می خروشند در ره فرمانِ ما                    مال و جان را می کنند قربان ما

گر تو خواهی جلوه در دل ها کنی            نقش خود را در جهان زیبا کنی

می دهم از حُسن خود زیور تو را         چون صدف باشی تو من گوهر تو را

شرط این اعطاء بود ذوق و سرور          کی دهند این ذوق ها را بی حضور

با شهادت در حضورت می بَرَند                 از شبِ ظلمت به نورت می برند

پس برو نزد حسینم بی گمان                         با خبر سازد تو را از راز آن

یاعلی؛

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۵/۲۴
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۳)

۲۴ مرداد ۹۱ ، ۰۷:۰۴ جنبش اینترنتی؛ تولید ملی، حمایت از کار و
سلام
ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد .
سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلىِ صنعتى و کشاورزى است
سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ى تولید و اتقان در کار تولید است.
و سهم مردم ، که به نظر من از همه‌ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است (مقام معظم رهبری )
از این رو، از تمامی فعالان فضای سایبر و فضای مجازی دعوت میکنیم تا در راستای رونق تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با قرار دادن لوگوی جنبش اینترنتی«تولید ملى، حمایت ازکار و سرمایه‌ى ایرانى» در سایت یا وبلاگ خود و همچنین ، بازنشر مطالب مربوط به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی همچون یادداشت،مقاله، دلنوشته، عکس، کلیپ، پیامک و....ما را در این امری خطیر یاری بفرمائید
در ضمن لطفا پس از قرار دادن لوگو جنبش ، آدرس سایت یا وبلاگ خود را در بخش نظرات دریافت کد لوگو ها یا در دیگر بخش های نظرات سایت اعلام بفرمائید شایان ذکر است پایگاه های اینترنتی و وبلاگ هایی که در این زمینه فعالیت کنند درسایت جنبش اینترنتی " رهروان ولایت" معرفی و لینک خواهد شد.
چرا حقیقت تاریخ را پنهان کرده ایم ؟؟؟


لعنت بر . . .
از همه محبان علی علیه السلام می خوام، جواب محکمی رو به این فرد بدین تا دیگه جرات نکنه این مزخرفات رو توی وبلاگش بنویسه.
یاعلی.
......`,%%%%%%` ........(¯`°v°´¯)
.....`,%%;,%,%%% .........(_.^._)
..,%%; %%% %%%
...`%/% %//%%%_%
..%(%%, %% %/; %%
..%_ %%.%/%__/%%
.....,%% / %%;%%
...............| |
...............| |___ ;@@;.,..;@@
...............|.| __@@@.; @@@
...............|.|____ |/_____ |/___
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام


به منم سر بزن منتظرتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">