..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه تصمیم گرفتن و انتخاب کردن را مهم‌ترین عمل عبادی جاماندگان از پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: با مطالعه نهج‌البلاغه می‌توان گنجینه‌های معرفت را کسب کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 4858
 
توصیه آیت‌الله دین‌پرور به جاماندگان پیاده‌روی عظیم اربعین
 

آیت‌الله سید جمال‌الدین دین پرور، رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تبیین پاسخ این سؤال مهم پرداخت که جاماندگان زیارت عظیم پیاده‌روی اربعین چه کاری می‌توانند انجام دهند که از فیض این زیارت بهره‌مند شوند و عنوان کرد: مسئله زیارت اربعین و این پیاده‌روی باشکوه جهانی مقدمه‌ای برای آشنایی با مکتب و هدف امام حسین(ع) است تا با کسب معرفت در زمان حاضر راه امام حسین(ع) پیموده شود. 
وی ضمن هشدار به این مسئله که نباید فکر شود شمر، یزید و ... متعلق به سال ۶۱ هجری بوده‌اند، گفت: در هر عصری حق و باطل در مقابل هم قرار دارند. برای مقابله با دشمنانی که هرگز دست از دشمنی با حق بر نمی‌دارند باید ما پایگاه ایمانی، معرفتی و ولایی خودمان را قوی کنیم تا بتوانیم ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشیم و وثواب این حرکت عظیم را کسب کنیم. 

تصمیم گرفتن و انتخاب کردن مهم‌ترین عمل عبادی جاماندگان
آیت‌الله دین‌پرور مهم‌ترین کار عبادی و معنوی که جاماندگان از پیاده‌روی اربعین می‌توانند انجام دهند را تصمیم گرفتن و انتخاب کردن مسیر سید‌الشهداء (ع) دانست و گفت: انتخاب مسیر امام حسین(ع) یعنی زندگی، فعالیت و تلاش در هر مرحله و شرایطی با هدف تحقق آرمان‌های امام حسین(ع) که آزادگی، شرف، غیرت و زندگی عالی انسانی است؛ تا بتوان در پرتو دین و اعتقاد در زندگی عزت و عظمت به وجود بیاورد. 
وی فیض بردن از مراسم اربعین برای آنهایی که نتوانسته‌اند به مراسم پیاده‌روی اربعین بروند را متکی بر یک تصمیم دانست و گفت: هر حرکتی متکی بر تصمیم و اراده است و تصمیم برخواسته از اراده، اعتقاد و ایمان است. 
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج البلاغه در پاسخ به این سؤال که برای رسیدن به این تصمیم بزرگ چه اقدامی باید صورت گیرد؟ آیا باید کتاب خاصی مطالعه و معرفت ویژه‌ای کسب شود؟ گفت: برای رسیدن به این تصمیم که منتهی به عمل و رفتار بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) باشد، یک روزه و یک شبه نمی‌شود، باید در نمازها دقت کرد، در نماز جماعت و محافل دینی پرمحتوا شرکت و سطح فرهنگ و اطلاعات اعتقادی خود را بالا برد. 
وی افزود: امروزه در جامعه ما آمار مطالعه، خواندن کتاب، شرکت در جلسات دینی پر محتوا به حد مناسب نیست ما باید همواره به حدی خود را آماده کنیم که در اثر مطالعه و پیگیری درس و مکتب‌های علمای اخلاق و دانش‌های روز کم کم به اوج این معانی برسیم. 
وی نهج‌البلاغه را اوج علوم و معرف، عشق و دلدادگی دانست که امام علی(ع) در این صفحات برای ما به یادگار گذاشته است و گفت: برای معرفت افزایی ساعاتی از وقت خود را به نهج‌البلاغه اخصاص داده و گنجینه‌های معرفتی خود را افزایش دهید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۶
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">