..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام

..::سجّاده::..

بسم الله...
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم؛
إن شاء الله بتوانیم در این دنیای مجازی سهمی از دین خود را به فرهنگ شیعه و به خاندان اهل کرم علیهم السلام اداء کنیم.
اللهم عجل لولیک الفرج؛
و من الله توفیق؛
یاعلی...

طبقه بندی موضوعی

کلام نور . . .

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۳۷ ق.ظ

فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ‌

﴿البقرة، 37﴾

سپس آدم از پروردگارش کلماتى را دریافت نمود ; و [ خدا ] بر او ببخشود ; آرى ، او [ ست که ] توبهپذیرِ مهربان است.

محمد بن زیاد ازدی از مفضل بن عمر روایت کرده که گفت ازامام صادق

علیه السلام دربارهء آیهء شریفهء " واذ ابتلی ابراهیم ربه بکلمات فاتمهن " سئوال کردم حضرت فرمود : آنها کلماتی بودند که آدم علیه السلام آنها را از پروردگار خویش دریافت نمود وخداوند توبهء اورا پذیرفت وآنها عبارت بودند از اینکه فرمود : خدایا از تو میخواهم به حق محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین ، توبه ام را بپذیری ، وخداوند توبهء او را پذیرفت ، براستی که او توبه پذیر مهربان است ، عرض کردم : ای فرزند رسول خدا معنای فرمودهء خدای عزوجل فاتمهن چیست ؟ فرمود : یعنی دوازده امام را با قائم علیه السلام کامل گردانید ، نه امام از فرزندان حسین علیهم السلام ، مفضل گفت : عرض کردم : ای فرزند رسول خدا معنای این فرموده خدای سبحان " وجعلها کلمة باقیة فی عقبه " چیست ؟ فرمود : منظور از این امامتی است که خداوند آنرا تا قیامت در نسل امام حسین علیه السلام قرار داده است ، گفت ، به او عرض کردم : ای فرزند رسول خدا ، چگونه امامت در ذریه ونسل امام حسین علیه السلام قرار گرفت و در ذریهء امام حسن علیه السلام قرار نگرفت در حالیکه هر دو فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و نوه های دختری او و سرور جوانان اهل بهشت بوده اند؟ آن حضرت فرمود: موسی و هارون دو پیامبر مرسل و دو برادر بودند ، و خدای سبحان نبوت را در ذریهء هارون قرار داد نه موسی ، وهیج کس نمی تواند بگوید که چرا خداوند این کار را انجام داد؟ و امامت ، خلافت خدای عزوجل در روی زمین است و کسی حق ندارد بگوید چرا خداوند آنرا در نسل وذریهء فرزندان حسین علیه السلام قرار داد و در فرزندان امام حسن علیه السلام قرار نداد ، زیرا خداوند تبارک وتعالی در کارهای خود حکیمانه عمل می کند ، و از آنچه انجام می دهد مورد پرسش قرار نمی گیرد ، وآنان ( مردم ) مورد پرسش وسئوال قرار خواهند گرفت . .

« مجمع البیان، ج1، ص200»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۶
فرزند سجّاده . . .

نظرات  (۱)

باسمه الاعلی
باسلام و احترام
چه خود ساخته هایی که مرا سوخت ، و چه سوختن هایی که مرا ساخت

ای خدای من ، مرا فهمی عطا کن ، که از سوختنم

ساخته ای آباد از من بجا ماند . . .

خداقوت
موفق باشید
التماس دعا
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">